söndag 16 november 2008

November 16th

Väldigt värd dag idag. Började med att jag vaknade kl nio och började läsa på världens bästa bok för tredje gången, tillsammans är man mindre ensam. Jag gick upp ur sängen vid 12 och så började det snöa. Första snön. Inte för att det blev vackert ute eller nåt, den smälte direkt men det markerade att nu är det slut på hösten, nu kommer vintern. Lite fint sådär. Dagens bedrift är helt klart när jag skar upp halva tummen på en brödrost. Hur gjorde jag? Jag skulle göra lunch, tog fram brödrosten och så ritch ratch stort blödande jack. Konstigt. Vid halvtre tog jag 173an väster ut och klev av på Älvsjö station där jag mötte upp Lapyan för att sedan promenera i det blåsiga vädret till Fotomässan där vi tillbringade eftermiddagen. Det var väldigt intressanta utställningar där och jag fick massor av inspiration. Jag vill fota mera. Ibland har jag svackor och fotar nästan inget alls på en vecka. Det är dom veckor då det är mycket med skolan och extraträningar. Jaja, hursomhelst. Vid sex drog jag hem. Nu är jag här. Jag var med i radio i torsdags. Jag vet inte om vad jag tycker om det. Jag tror att jag pratade för mycket. Sen så var 50% av frågorna vi fick urkassa, men iallafall.

Jag är ganska opepp på det mesta nu, även fast dagen blev lyckad. För att jag kommer tillbringa hela jullovet långt bort, inte hemma, på att det är skola imorgon , för att jag inte trivs mej själv. Men det går över, vafan, nu ska jag inte börja med klagosången va!

Gör min friendquiz i alla fall: http://www.quizyourfriends.com/quiz-scoreboard.php?id=0810311428056674&



4 kommentarer:

Karin sa...

jag var dålig på det där, har typ alla fel som går att ha.

hur som helst, länken är fel, eller blev fel för mig iaf! pussss

Anonym sa...

1. Å vad mysigt det låter, alltihopa!
2. Jag ska göra testet..och hoppas på att inte få ett allt för pinsamt resultat.
3. Ska du vara borta hela jullovet? För jag kanske kommer till Stockholm då! MEN om det är så att du inte är där då, så kan vi säkert skjuta upp det eller komma tidigare.

Anonym sa...

å neeej sara du har fastnat för svartvit och suddigt-trenden. det trodde inte jag om dig!

sara sa...

faaaan jagmåstesluta