söndag 23 november 2008

- 3 °C

Söndagsångest- nä

hade alltid det förut. Gjorde ingenting, bara låg och väntade till det skulle bli kväll och att det skulle bli måndag. Hade ingenting med att det var skola dagen efter att göra. Hade kanske lysnat för mycket på Jag Hatar Söndagar. Jag vet inte. Men nu är det borta och det är skönt. Till exempel idag så ska jag promenera, äta lasagne, plugga och allt känns väldigt värt.

Nu ska jag bryta den fina stämningen med lite klagomål:
Jag hatar galor. Eller inte hatar, men ogillar. Fotbollsgalan, Guldbaggegalan, Rädda barnengalan, Rockbjörnen, Idrottsgalan och vad fan vad dom heter. Det är alltid samma personer som vinner, och om någon vinner ett pris så vinner den alltid tre till. Exempel: filmen Förortsungar vann tre priser på guldbaggegalan 2006. Inte oväntat. Zlatan vinner alltid pris på fotbollsgalan, vad han än gör. Kent vinner alltid Rockbjörnen. Sen så finns det galor där ingen vinner, typ Bröstcancergalan. Visst är det trevligt att snälla människor skänker pengar till cancerforskning, visst. MEN, det är alltid så jävla tråkiga komiker, programledare i fula cericerosa klänningar, tråkiga experter som sitter och berättar om nåt svältande kid i Kambodja eller Ann-Britt som fick sitt vänstra bröst bortoperat. Snälla, säg något bra med galor, någon?
.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju jätteglammigt! jag gillar heller inte galor.. bara hjältegalan. Där är det smockfullt av fina vardagshjältar som hyllas. Och det är bra. Tycker jag. I kombination med Mark Levengood och han brukar ej bära ceriserosa klänning.

Unknown sa...

jag hatar fortfarande söndagar! jag vill se det som ja, vad skönt med en till skolfri dag, men det går inte. nej, bröstcancer galor och sånt. Usch! så uttjatat med alla mesiga rosa band förövrigt.
Fina bilder!

Anonym sa...

nää galor är tråkiga. FÖRUTOM grammisgalan. jag vet inte men jag bara eh älskar den lite. bara för att det är fel.

Karin sa...

mmmm! kan inte folk bara skänka pengar ändå? banden känns så himla "titta vad snäll jag är!!!!!!!!!!!!!! en liten ängel är vad jag är"

har dom tänkt på:
1. banden kostar att producera
2. det är inte bara för miljön, en totalt onödig och larvig produkt
3. de är inte gratis med alla den marknadsföring som görs
4. galan är INTE gratis

Karin sa...

åh fint stavat jag låter inte så smart som tänkte att jag skulle, aja, klockan är sent