lördag 21 juni 2008

someday


Nu är det så här att jag tänkte skriva en massa bra saker men så kom jag inte på något och nu känner jag mej otroligt depp. Det kan bero på att jag sitter och lyssnar på ett otroligt tråkigt "humor"-program på radio, eller kanske att jag har klippt min lugg och resultatet blev dåligt, (det ser ut som att jag har en hjälm på huvudet), eller att det känns som att jag går och väntar på något, något som ändå aldrig kommer att ske. Men så känns det i och för sej hela tiden.


Föresten, nu kom jag på några bra grejer. Jag tänker lista upp dom:


- Jag hade tråkigt och rotade lite i pappas kameraskåp och hittade två stycken analoga Minolta, båda exakt likadana och båda hade 50 mm-objektiv alltså utan zoom. Då blev jag såklarty lite glad och har tänkt köpa film till en av dom. Ett + är att själva remmen till kameran, (den som man har runt huvudet) är i regnbågsmönster.

- Jag ska åka utomlands om en vecka, närmare bestämt Tyskland och Holland och ännu närmare bestämt Köln, Berlin, Zwolle och Amsterdam. Gissa om jag kommer att fota som en japansk turist som är hög på något!

- Min syster har en tendens att lyssna på musik som spelas på The Voice och NRJ osv, men efter att hon varit sjuk och lyssnat på min Mp3 så har hon oväntat börja digga Babyshambles och Arctic Monkeys i smyg, vilket är väldigt roligt för hon alltid kritiserat min musiksmak. I vintras började hon smyglyssna på Kent (vilket jag kanske inte borde vara så glad över) och i våras på Håkan Hellström. Dessutom har hon klippt raklugg och jag börjar misstänka att hon börjar att genomgå en förändrig när det gäller musik och klädstil!

- En ganska simpel sak som att veta att man kommer att titta på en kritikerrosad film som "This is England" gör mej glad också. Tillsammans med 26-kronors-lösgodis.


Föresten så har jag funderat lite på att byta tillbaka till blogg.se, mest för att om man laddar upp bilder där blir det mycket bättre kvalité än på blogspot.





Bild tagen av Hanna. Egentligen är den tråkig, men kontrasterna gör'et.

7 kommentarer:

Anonym sa...

asså din unge för det första har jag inte ändrar klädstil och för det andra så tycker jag att det mesta på nrj är skit...... för det tredje tog jag bort kommentaren i min blogg för jag könde mig förolämpad och för det fjärde så är det inte 26 kronors godis längre eftersom jag har lagt vantarna på det!

Anonym sa...

this is england är <3


mest för att alla snackar brittiska och har doc martens.
I'm kind of a sucker for that.

Anonym sa...

fuck oooooff! den är fett ruulig. och alltså har din kamera/ditt objektiv (?????) värsta vidvinkeln eller är det fönstret?

och haha matildas kommentar <3

sara sa...

hanna: vad jag vet så hade jag mitt vanliga 18-55 mm-objekiv. så det är väl fönstret.

Anonym sa...

hihi jag är klockren. och självgod (?)

Anonym sa...

Jag gillar ändå hanna-bilden! Husen ser jättesnygga ut, som att de lutar jättemycket

Anonym sa...

Blir det verkligen det, bättre kvalitet i blogg.se? Dina bilder visas ju jättestora och högupplösta när man klickar på dem, det gör inte mina.