onsdag 4 juni 2008

in the sign of the octopus

Jag har: tittat på bandtröjor, lyssnat på Led Zeppelin, solat, odlar morötter, tecknat, stulit en schtompfel från skolan, käkat glass, snackat skit med klasskamrater, luffat på bibliotek, ätit fyra stycken risifrutti, tänkt, pratat i telefon, avlagt matteprov, städat, strykt stjortor, fotat, varit på skansen, svettats, målat naglarna, varit arg på mina föräldrar, varit bitter, varit avundsjuk, bråkat, spottat, skrikit, haltat, planerat sommarjobb, tittat på bio och läst Ondskan sedan jag skrev sist.

Jag är sur på mina föräldrar som tror att jag är nåt jävla ägg av glas. På sommarlovet måste jag ungefär vara hemma klockan nio på kvällarna. Wtf? Jag har haft samma kommahemtid sedan jag gick i trean! Jag ska förbjuda dem att titta på teve och läsa tidningar. De blir skraja när de läser om alla fall av våldtäkt och misshandel och sånt. Jag kanske borde vara glad över att de bryr sej, men det är ändå tråkigt. Jag kan absolut inte sova över hos någon som inte har varit hemma hos mej minst tre gånger, och VERKILGEN inte åka till Way Out West ensam, (även om jag får bo hos Emelie). Jag är ju såklart för liten. Jävla skitålder.

Jag känner en djup sorg inom mej. HAHHAHAHAH lol
Men jag är lite bitter över det jag skrev om.

Jag är väldigt belåten över mej själv för jag har börjat titta på film mycket mer än vad jag gjorde i höstas. Filmer jag har sett senaste tiden är Återkomsten, Juno, The Holiday, My Life Without Me, Forrest Gump, Mean Girls, Den Bästa Sommaren och Tillsammans. Vissa filmer kanske inte är det bästa jag sett (vilka får ni tänka ut själva) så är det ändå roligt. Känner mej otroligt finkulturell. Not.

Sedan så tycker jag att den här lilla snutten måste in:

I hela mitt liv har jag väntat på livet
Drömt om att ha en riktig dröm

Jag har sökt efter sanningen och svaren
Men jag blev mest klämd mellan Bibeln och min porr

Jag tänker att jag älskar honom, så jävla klockrena melodier och ändå fina texter, för att vara pop. Älskar. Snälla, ge mej ett album med honom.




6 kommentarer:

Anonym sa...

jag säljer ju hans skiva jue!

Karin sa...

det ska jag väl lyckas med, jag saknar stockholm. västerås är så litet och alal sre likadana ut. man blir bara sårad här också

Anonym sa...

tillsammans är helt klart bäst! men man måste erkänna att killen som blir ihop med cameron diaz i the holiday är o t r o l i g t snygg..

Anonym sa...

Jag tycker fjorton var en bra ålder. På något sätt har jag fastnat där. Lagom ansvar, lagom klara dig själv, lagom bli omhändertagen. Framtiden kändes spännande. Nu känns den mest som en ångestklump. Jag vet inte. Jag är nog inne i en 16-årskris. Jag vill helst inte bli äldre. Om någon frågar mig hur gammal jag är svarar jag av instinkt fjorton, om jag inte tänker mig för.

Anonym sa...

in the sign of the octopus... http://youtube.com/watch?v=amLDfAMnLVc

sara sa...

Hej anonym, jag vet, det var den låten jag syftade på!