onsdag 11 juni 2008

cleaning out my closet

Nu när det äntligen har blivit sommarlov så har jag tänkt att jag ska utföra ett par projekt jag har funderat på ett ganska långt tag. För det första har jag tänkt göra en slags video till någon låt jag gillar, funderar på att ta "pang!". En slags musikvideo kan man säja, fast inte riktigt. Det andra är ett foto-collage som jag tänkt göra på sportlovet men som oväntat inte blev av under det tillfället och det tredje är att försöka ta itu en teckning som aldrig blir klar. En grej annars är att jag har börjat skriva på "boken" eller vad jag nu ska kalla den. Text låter fel och novell går inte heller, i och med att den troligvis kommer att innehålla kapitel. Den handlar om människor. Jag har tänkt ut handling, men det svåra är att skriva så att det inte blir tråkigt, det måste jag jobba med länge. Om det till exempel står "Jag vaknade och åt frukost och gick till jobbet och år lunch och sen gick jag hem." så blir det fasansfullt tråkigt att läsa. Det kan nog vem som helst räkna ut. Jag tror att det kommer att bli tre stycken huvudpersoner och sedan några som det inte riktigt kommer cirkulera lika mycket om. En läskig grej är att jag har börjat tänka att personerna finns på riktigt. Till exempel, en gång på tunnelbanan tänkte jag så här "Oj, där kommer Frans gående" när jag såg en kille som såg ut så som jag tror att Frans ser ut. Helt knäppt är det.

Idag ska jag hyra Napoleon Dynamite och idag när det var musik på skolgården så rös jag, vet dock inte om det berodde på regnet som öste ner eller hon som sjöng ...
Jag är väldigt bitter över att jag precis har missat en spelning med Kristian Anttila. Den äger rum idag och den började för exakt 54 minuter sedan på Bengans och det var signering efter.

Här kommer bilder ifrån helgen:



Inga kommentarer: