fredag 5 december 2008

Mina konstiga syndrom

Igår kom jag att tänka på en sak. Att jag blir nervös i väldigt annorlunda situationer eller tillfällen, istället för att bli det i lite mer normala tillfällen som tillexempel när man talar högt för många personer. Nu ska ni få höra:

- När jag ska gå in på någon hemsida och skriver jag fel adress så att jag inte kommer in på den jag ska in på. Igår skulle jag gå in på facebook och istället för att skriva just facebook.com skrev jag dacebook.com och kom då in på något konstigt. Det gjorde mej väldigt nervös och jag klickade snabbt bort detta.

- När jag har fått till exempel skolfotot och ska titta på hur mycket det kostade och kollar på fakturan. Såna där små papperslappar får mej nästan att skaka! Nä, kanske inte men dom är obehagliga.

- Bankomater! Bankomater! Jag blir väldigt nervös av bankomater. När jag står där och tar ut pengar har jag en ritual för mej. När jag slår in koden håller jag för handen över knapparna så att om det skulle vara en liten videokamera monterad ovanför skulle inte koden synas. Jag läste någonstans att det just var kameror fastsatta vid bankomaterna så att bedragarna kunde se koden till kortet eller något.
Hoppas inte att ni har uppfattar mej som nån galning nu haha. Om nån har nån egen konstig sak att dela med sej så får ni absolut skriva det (känner på mej att Greta har nåt).




(alone we stand, together we fall apart..)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skojar du med mig, jag har ju 100 såna där saker för mig. Fast jag har nog redan erkänt de flesta i bloggen. Fast jo! En jag satt och tänkte på nu. När jag dricker te, och dricker stora klunkar, så kan jag liksom inte svälja direkt utan jag blåser upp kinderna och HAR teét där typ en sekund. Skumt.

Anonym sa...

ja men, jag har verkligen tänkt på att du blir lite nervös när du ska ta ut pengar nu när du säger det. tittar dig lite stressat omkring:)

Karin sa...

Haha oja. Jag har typ massor. Jag måste hinna göra saker innan en låt slutar ibland, typ hinna springa ut från rummet innan Morgon börjar babbla i radion eller hinna stänga skafferiet innan diskmaskinen börjar låta igen... Plus massvis till! Eller den här! Om jag kniper med tån en gång, så måste jag göra det tre gånger så det blir fyra knip, för fyra betyder tur! Men då måste jag göra det med andra foten och om jag gör för månger med den, tillexempel att jag kniper fem gånger så måste jag göra om allt, så att jag kniper fyra gånger till på den ena och tre på den andra = 16 ggr totlat. 16/4 = 4 = mycket tur! Haha, det är omständigt och det är nog ingen mening i att försöka sig på att förstå det där!

sara sa...

oj, ni verkar också ha problem ni

Anonym sa...

jag blir nervös när jag ska gå på/gå av bussar. Främst för att jag alltid har så mycket grejer med mig och jämt slår till en massa människor på vägen. Jag blir också nervös när jag ska betala i kassan med mitt kort. Särskilt om det är kö bakom. För det första hittar jag aldrig mitt kort i min plånbok. Sen är det alltid olika apparater, antingen ska man dra kortet eller stoppa in det, och vad händer om jag tillexempel skulle ha för lite pengar på mitt kort. Då har ju kassörskan knappat in alla grejer i onödan. Det är jobbigt att handla med kontanter också. När man får kvittot och mynten tillbaka. Jag hinner aldrig stoppa ner alla pengar i min plånbok och ta alla mina väskor och saxofoner och flytta mig från kassan innan kassörskan har börjat med nästa kund, vilket gör mig grymt stressad och får mig att tappa alla saker på marken i panik. Sen ringer ju alltid telefonen när man står och ska betala också. Ush! Konsumtion. Blä. Jag ska aldrig mer handla.