lördag 18 oktober 2008

no regrets no regrets


1.
2

3
1. Jag bakade bullar efter mitt egna hemliga recept.
2. När jag som en virrig höna sprang runt på söder idag så ramlade jag in på emmaus. Först hittade jag ett par fina svarta skor med rosetter på som fick mej att se lång ut. På övervåningen så väntade en ännu bättre överrasking; ett par mörkgröna dr martens för 500 kronor och jag som är skolös tvekade inte på att slå till (jo jag tvekade visst, när jag stod i kassan för att betala ångrade jag mej nästan). Hursomhelst så sket jag i de svarta skorna och köpte docsen. Nu har jag inte råd att köpa iPoden av Valter som jag hade tänkt.
3. Efter att ha virrat runt på emmaus träffade jag Fanny och Astrid. Vi satt på medborgarplatsen och spanade efter nazister men det dök inte upp några. (Det hade varit en demonstration mot att borgarna säljer ut alla hyresrätter och då hade det dykt upp nåra nazis som ville fightas men poliser fanns på platsen så de hade motat iväg dem, men vi satt och spanade i alla fall). Efter ca 30 minuters spanade så tappade vi tron om att dem skulle dyka upp och då började vi snacka om BD. Vissa saker ledde till andra så vi bestämde oss för att dra till Västerbron för att skriva lite där Anders hade hoppat. Vi (jag) tog lite fel på tunnelbanestationerna. Istället för att hoppa av i Hornstull gick vi av i Zinken. Vi gick från Zinken till Långholmsgatan och över Västerbron fram och tillbaka men inte någon stans stog det klottrat något i stil med "RIP Anders". Sedan kom vi på att det måste ha stått på den sidan där det var nymålat. Man hade alltså målat över allt Andersklotter. En liten besvikelse.

2 kommentarer:

Merily sa...

Those short have really autumn feel to them. I love it.

Anonym sa...

vilka vackra bilder.