tisdag 8 april 2008

ebba

Jag ska skriva en bok. Kom jag på idag. En riktig blaffig roman på dryga 400 sidor. Jag har tänkt ut handlingen. Om man kan säja samplad i litteratursammanhang så är min bok samplad av en bok. På grund av att jag inte vill avslöja vad min bok ska handla om, tänker jag inte berätta vilken bok jag ska sampla den ifrån. Det jag tänker säga är att den handlar om människor, alltså inte nån Sci-Fi och föresten skulle jag aldrig skriva Sci-Fi eller fantasy eller så för jag gillar inte det. Det enda fantasy jag har läst är Harry Potter, och de älskar jag ju i och försig, men jag VET bara att jag inte gillar sånt. Det är inte så att jag har planerat att börja skriva på boken i morgon, nej absolut inte, den lilla berättelsen ska få gro och utvecklas i mitt huvud ett tag. Kanske några år. Men jag ska skriva ner det viktigaste så att jag inte glömmer det. Nu när jag tänker efter, så är min blivande bok lite för lik den jag har tänkt sampla. Fan, måste försöka utveckla det hela.
Idag har jag rullat runt i Bagarmossen, läst de bästa snuttarna från samplarboken, sånt.

Jag har en förbaskad jävla flisa i ögat som aldrig vill avlägsna sej också, hur mycket jag än badar ögat.

1 kommentar:

Anonym sa...

De flesta böcker och filmer har ju en liknande stomme, att sampla är inte särskilt fult eller smaklöst, bara man gör det på rätt sätt!