onsdag 30 juli 2008

I scream you scream we all scream for icecream

Efter att ha varit i skärgården i fem dagar så är jag full med skråmor såsom variga skavsår, getingstick, rivsår, myggbett och blåmärken. Men det var helt klart värt det, havet var lagom varmt, kanske 20 grader och nu är jag brun dessutom.

Nu så ska jag softa och treffa polerz, sen är det ung 08festivalen, sen är det fotbollsläger och efter det är sommaren slutt.

Jag har inget att säga förutom att jag har läst Petrinideckarna hela gårdagen och att morötterna har börjat växa till sej nu. Jo, en sak till. Jag har framkallat filmen nu. Det kostade 210 kronor. 210 KRONOR?!?!! För en svartvit 24film. Varför? För att i alla FujiFilm Center som finns i Stockholm har dom inte en enda maskin för att framkalla svartvit film. Så man måste skicka rullen till Tyskland. Är fortfarande bitter över det.

Här kommer bilder i alla fall:


3 kommentarer:

Anonym sa...

Å gud, såna härliga bilder! Jag håller också på och fotar upp en 24-film, som tur är INTE svartvit med tanke på kostnaden.. tror det kommer kosta 150 spänn (nej, det är inte lite det heller) om jag vill ha dem på cd också. Vill jag ha bilderna digitalt också? Köpte du bilder på papper + cd?

Karin sa...

Fina! Men herreguuuud, hallå i stockholom, trodde sverige var ett modernt och underbart land. Jag har ju typ bara svartvita. Jag ska köpa ny film snart och fota med den analoga, lämna in rullarna jag har och se hur fint eller fult det blivit. Puss för min ftb alltså!

jag har bestämt mig för att jag måste bo i stockholm ett tag i mitt lilla liv! och i new orleans med morbror ett år, och kanske indien, det vore faktiskt asgrymt. johan pollnow på poeter.se är typ min idol haha!

PUSSSSSS

sara sa...

emelie, nej, jag betalade bara för foton på papper och de som blev bra scannade jag in och så klistarde jag in några i ett fotoalbum.

karin, stockholm vore en underbar idé.