lördag 19 juli 2008

Am I in the Band?

Idag på kvällen var jag hos kurder. Det betyder massor av barn, ostbågar, kyckling och vattenpipa. Det var trevligt. På dagen träffade jag lite folk.

En sak att poängtera är att snart är det Way Out West, där jag inte kommer att befinna mej. Om man inte har legat och sovit under en sten i fem månader så borde man veta vilka som kommer dit. Och då borde man förstå att det är nåra jag gillar som ska dit (nej, INTE Broder Daniel). Eftersom att jag inte kommer att våga erkänna att jag kommer att sitta och deppa hela fredagen den 8 augusti så säger jag att jag hoppas att Henrik Berggren kommer att ta självmord på scenen, vilket jag inte alls gör egentligen. Han är ju gullig. En glädjande punkt när det gäller konserter, festivaler och spelningar är att jag förmodligen kommer att gå på Popaganda som plåster på såren. Jag behöver endast betala 280 kr (om jag vill ha endagsbiljett) eller 470 (för två dagar). Det bjuds på Bob Hund, Familjen, Shout Out Louds (vill bara se dom för att tjejen är så jävla snygg), Sébastien Tellier, Teddybears STHLM och en massa mer.

Nyheter:
- jag har tappat en sax på min vänstra stortå
- NU HAR JAG HELA VÄNNERBOXEN I MIN ÄGO. eller, inte min ägo, har fått låna. men ändå. - jag har suttit och läst "Ebbas Stil" i en dag och har insett att jag endast har 30% av vad hon menar är basgarderoben.
- jag älskar ostbågar!!!?!?
- jag har blivit versta hårdrocksbruden. jag lyssnar på The Hellacopters. Klassas det som hårdrock?



Jag såg en Emelie Engström-look-a-like på string!



Näe, nu ska jag ta mej samman och läsa Processen. Jag har ingen lust att läsa den. Jag kan visa scenariot för er så att ni förstår:

Nyfiken släkting: Vad läser du för bok? Åhå du, Processen av Franz Kafka, inte dåligt du.
Sara: Nej. Men jag har inte kommit så långt.
Nyfiken släkting: Nähä. Den läste jag ungefär 1975.
Annan nyfiken släkting: Är det inte den boken som huvudpersonen blir förvandlad till ett kryp? Precis i slutet är det väl?
Nyfiken släkting: Jo, det är den.
Sara: MEN TACK SÅ JÄVLA MYCKET.

Cheers

4 kommentarer:

Karin sa...

haha ja det är väl underbart sånt där. å andra sidan är väl den lite mer än än en insekt, usch avd jag läser lite böcker. jag får väl bli kulturtant i ett senare liv. och musikalisk.

Anonym sa...

Å GUD SÅ LÄSKIGT! Framför allt när man ser bilden i liten storlek! Först såg jag bara att det var en bild på en snygg tjej (AHHAHA förlåt, men jag tyckte det), och sen läste jag, och kollade igen..jag blev fanimej rädd! Det var ju nästan en exakt kopia av mig, fast kortare lugg!

Anonym sa...

nyfiken släkting 1: PÄR
nyfiken släkting 2: mammma

Anonym sa...

Shit, jag trodde det var Emelie.. som hade klippt sig och färgat om håret.. och åkt till Stockholm och inte tittade på dig.. långsökt it is!