onsdag 20 augusti 2008

Don't worry be halebop

Vad jag har gjort senaste tiden
bild ett betyder gått på Stockholms Kulturfestival
bild två betyder varit på en balkong på åsögatan
bild tre och fyra betyder kollat i fotoalbum och scannat in bilder från 1976 och 1980
bild fem betyder suttit i Björns Trädgård och lyft min blick från marken
bild sex betyder smygfotat någon som liknade Micheal Jackson så som han såg ut som barn






Hörde lite på nyheterna angående att det har blivit allt populärare att brottsoffer/målsägande/anhöriga håller tal under rättegången, till den åtalade. "Du har förstört mitt liv, tagit det vackraste jag hade ifrån mej, men efter att jag har gått ut härifrån idag och efter att du får det straff du ska ha så ska jag inte ägna dej en tanke" var den någon släkting till nån liten tjej som blivit mördad som sa. Jag fattar inte och tycker att det är skitdåligt! Rättegången ska inte innehålla känslor på det sättet, det ska vara saklig. Tycker att det är helt sjukt, jag menar, har dom sett för mycket på "Advokaterna" på teve eller? Där håller anhöriga alltid tal.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt fina bilder som vanligt. Jag saknar dej och jag håller med dej väldigt mycket i rättegångsfrågan... det är helfel och ganska självklart ändå att de känner den sorg de känner, de bara häver ur sej nånting alla redan vet och det behöver inte göras där tycker jag.

Anonym sa...

min fina salem <3

Anonym sa...

Väldigt, väldigt fina bilder! Killen såg ut som Micheal Jacksson asmyhycket! Jag har ett armand som skaver hemskt mot min arm, jag borde bli poet! Jag saknar dej bannemig, vilket är lite konstigt, eftersom vi bara har träffats en gång. Eller två då. Hmmmmmm.

Karin sa...

mmmmm eller hur! det fattar väl alla ändå om nån är mördad att hans fru typ inte tycker det rä skitkul och ofta mördaren bryr sig om hon tänker på honom eller ej, eller det kanske han gör? men hur som helst, alla fattar att dom där talen inte ger någonting, hon kommer ju tänka på honom eller henne i vilket fall, frun, det verkar konstigare om hon inte gör det.

förövrigt tycker jag samhället är överspelande i största allmänhet. i synnerhet pernilla wahlberg reklamer om hud och hår. eller den jäval risgubben. och om du inte har en geysir det går bra med en vanliga kastrull, ha-ha-ha skitkul. min kompis är paroen i eniroreklamen, jag hatar trollets röst. den är larvig.